Privacyverklaring

TBI-Werkenbij-CarloTeunissen

TBI Holdings B.V. en de ondernemingen die onderdeel uitmaken van het techniek-, bouw- en infraconcern TBI Holdings B.V, hechten veel waarde aan uw (online) privacy en vinden het belangrijk dat u de regie houdt over uw eigen gegevens. Daarom zijn wij transparant over welke gegevens wij verzamelen en waarvoor we ze gebruiken. 

In deze privacyverklaring leggen we onder meer uit (i) welke persoonsgegevens we in het kader van uw sollicitatie verzamelen, (ii) voor welke doeleinden we uw persoonsgegevens (kunnen) verwerken, (iii) op basis van welke wettelijke grondslag wij uw persoonsgegevens verwerken, en (iv) aan welke derde partijen wij uw persoonsgegevens (kunnen) doorgeven. Verder bevat deze privacyverklaring belangrijke informatie over uw rechten met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens. Wij raden u dan ook aan om deze privacyverklaring zorgvuldig door te lezen.

Wij respecteren uw privacy

Wij gaan zorgvuldig om met uw privacy en dragen er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Bij onze gegevensverwerkingen handelen we in overeenstemming met de Algemene verordening gegevensbescherming (“AVG”). Dit betekent onder meer dat wij:
Duidelijk vermelden voor welke doeleinden we uw persoonsgegevens verwerken:

  • Het verzamelen van persoonsgegevens beperken tot de persoonsgegevens die strikt noodzakelijk zijn voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt;
  • Uw gegevens niet doorgeven aan derde partijen, tenzij dat nodig is om de gevraagde dienst te kunnen leveren of wanneer we daar wettelijk toe verplicht zijn;
  • Passende beveiligingsmaatregelen nemen om uw persoonsgegevens te beschermen en dat ook eisen van partijen die in opdracht van ons persoonsgegevens verwerken;
  • Uw recht respecteren om uw persoonsgegevens op aanvraag ter inzage te bieden, te corrigeren of te verwijderen.

Welke gegevens verzamelen wij?

Wanneer u bij ons solliciteert, verwerken wij noodzakelijkerwijs een aantal persoonsgegevens van u. Deze informatie stelt u grotendeels zelf aan ons ter beschikking (zoals uw contactgegevens en uw curriculum vitae). Daarnaast kunnen wij in het kader van uw sollicitatie persoonsgegevens van u opvragen of raadplegen bij externe partijen (zoals uw oud-werkgever(s), mits en voor zover u ten behoeve daarvan een telefoonnummer heeft aangedragen). 

Tijdens het sollicitatietraject verwerken wij de volgende persoonsgegevens:

  • Voor- en achternaam;
  • E-mailadres;
  • Telefoonnummer;
  • Zakelijk profiel (LinkedIn);
  • Curriculum Vitae;
  • Motivatiebrief;
  • Eventuele overige informatie die u aan ons verstrekt, zoals referentie(s), de uitkomsten van diverse IQ en persoonlijkheidstrajecten en uw salarisindicatie.

Mocht de sollicitatie een positieve uitkomst hebben en daarmee leiden tot een indiensttreding, dan zal bovengenoemde lijst worden aangevuld met die gegevens die noodzakelijk zijn voor de totstandkoming van een arbeidsovereenkomst (waaronder maar niet beperkt tot uw identiteitsbewijs). In dat geval geldt de interne privacyverklaring van de TBI-onderneming waarbij u in dienst treedt, welke u bij haar kunt opvragen.

Doeleinden gegevensverwerkingen

De persoonsgegevens die wij verzamelen worden uitsluitend gebruikt voor de specifieke doelen waarvoor zij zijn verstrekt. We verwerken uw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden: 

Grondslagen gegevensverwerkingen

De rechtsgrondslag voor de verwerkingen in het kader van een sollicitatieprocedure is ons gerechtvaardigd belang om met u een sollicitatietraject te doorlopen, alsmede de voorbereiding op de totstandkoming van een arbeidsovereenkomst.

Een social media- screening kan voorts onderdeel uitmaken van de procedure. Wij kunnen gevonden informatie gebruiken tijdens het sollicitatieproces voor verdere beoordeling van uw geschiktheid en/of om te beoordelen of wij een arbeidsovereenkomst met u willen aangaan. Het uitvoeren van de screening is noodzakelijk om te kunnen waarborgen dat bij het aannemen van nieuw personeel ons imago in stand blijft. Wij doen dit dan ook op basis van ons gerechtvaardigd belang. 

Cookies

Op onze website(s) maken wij gebruik van cookies en andere tracking technologieën (hierna gezamenlijk te noemen: “cookies”) van onszelf en van derden. Dit doen we onder meer om de website(s) goed te laten werken, te verbeteren en de gebruikerservaring te optimaliseren. Voor meer informatie over het gebruik van cookies, de persoonsgegevens die daarbij worden verkregen en de daarvoor geldende bewaartermijnen, verwijzen wij u graag naar ons cookiestatement

Bewaartermijnen

Uw persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan strikt noodzakelijk voor de verwezenlijking van de doeleinden waarvoor ze zijn verkregen. Voor de in het kader van uw sollicitatie verkregen persoonsgegevens gelden de volgende bewaartermijnen:

  • 4 weken na beëindiging van de sollicitatieprocedure;
  • Of, 12 maanden na beëindiging van de sollicitatieprocedure (mits en voor zover u daar uw toestemming voor heeft afgegeven).

Delen van gegevens met derden

Wij verkopen, verhandelen of versturen op geen enkele wijze persoonlijk identificeerbare informatie aan anderen. Hieronder vallen evenwel niet de partijen welke ons ondersteunen in het operationeel houden van onze website(s) en diensten, het uitvoeren van onze dienstverlening en het ondersteunen daarvan, zo lang als deze partijen overeenkomen deze informatie vertrouwelijk te behandelen.

Wij maken gebruik van de volgende derde partijen

  • Gelieerde ondernemingen die onderdeel uitmaken van het TBI-concern;
  • Cookie-leveranciers;
  • IT-leveranciers- en dienstverleners;
  • Leveranciers van marketing diensten en het versturen van nieuwsbrieven.

Wanneer een derde partij uw persoonsgegevens op instructie van TBI verwerkt, fungeert deze partij als verwerker voor TBI. Met deze partijen sluiten wij, indien van toepassing, verwerkersovereenkomsten, zodat zij zorgvuldig met uw gegevens omgaan en de gegevens enkel worden verwerkt voor het omschreven doel. Deze overeenkomsten bevatten verplichtingen en maatregelen om te waarborgen dat uw persoonsgegevens - in lijn met de AVG - adequaat beveiligd worden en uitsluitend aan de gegevensverwerker worden verstrekt om ons diensten te verlenen. 

Hoe beschermen we uw persoonlijke informatie?

We nemen de nodige administratieve, technische en organisatorische maatregelen om de veiligheid en vertrouwelijkheid van uw persoonsgegevens te beschermen en een op het risico afgestemd beveiligingsniveau te borgen. In het bijzonder beschermen we uw persoonsgegevens tegen ongewild verlies, misbruik, ongeoorloofde toegang, bekendmaking, wijziging en ongewilde of ongeoorloofde vernietiging, een en ander conform de toepasselijke wet – en regelgeving. Zo zorgen wij dat alleen de noodzakelijke personen toegang hebben tot uw gegevens, dat de toegang tot uw persoonsgegevens afgeschermd is en dat onze veiligheidsmaatregelen regelmatig gecontroleerd worden. Wij hebben onder meer de volgende beveiligingsmaatregelen getroffen:

  • Logische toegangscontrole op onze laptops en systemen, gebruik makend van wachtwoorden en MFA (Multi Factor Authorization);
  • Fysieke maatregelen voor toegangsbeveiliging, waaronder toegangschips;
  • Encryptie (versleuteling);
  • Organisatorische maatregelen voor toegangsbeveiliging;
  • Beveiliging van netwerkverbindingen via Transport Layer Security (TLS) technologie;
  • Doelgebonden toegangsbeperkingen;
  • Antivirussoftware
  • En spamfilters.

Doorgifte buiten de Europese Unie of Europese Economische Ruimte

Om onze diensten te kunnen verlenen, kunnen wij uw persoonsgegevens verstrekken aan partijen die zijn gevestigd buiten de Europese Economische Ruimte (EER). Wij doen dit alleen als dat strikt noodzakelijk is en er sprake is van een passend beschermingsniveau. Dit verzekeren wij door afspraken te maken die afdoende garanties bieden met betrekking tot de beveiliging van persoonsgegevens en de bescherming van de rechten van betrokkenen en door ons te houden aan de verplichtingen die de AVG stelt aan internationale doorgiftes.

Uw rechten m.b.t. de bescherming van uw persoonlijke informatie

Op grond van de toepasselijke wet – en regelgeving hebt u het recht:

  • op informatie. U heeft recht op duidelijke informatie over wat we met uw persoonsgegevens doen en waarom.
  • op inzage. U heeft het recht de persoonsgegevens die wij van u verwerken, in te zien.
  • op rectificatie en aanvulling. U heeft het recht de persoonsgegevens die wij van u verwerken te corrigeren of aan te vullen indien deze onjuist of onvolledig zijn.
  • op verwijdering (‘recht om vergeten te worden’). U kunt ons, behoudens wettelijke uitzonderingen, verzoeken uw persoonsgegevens te verwijderen.
  • op beperking. U kunt ons verzoeken om het verwerken van uw persoonsgegevens (al dan niet tijdelijk) te beperken.
  • van bezwaar. U kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens (ook wel het recht van ‘verzet’);
  • op overdraagbaarheid van gegevens. U heeft het recht om uw persoonsgegevens te verkrijgen in een gestructureerde, gangbare, en machine-leesbare vorm, en om die persoonsgegevens aan een andere (verwerkings)verantwoordelijke (te doen) overdragen.

Indien u gebruik wenst te maken van (één van uw) hiervoor genoemde rechten, verzoeken wij u het formulier ‘verzoek rechten van betrokkenen’, volledig in te vullen en te verzenden. In zulks geval zullen wij u vragen om u te identificeren. Dit doen we om ons ervan te vergewissen dat u de juiste persoon bent aan wie de persoonsgegevens toebehoren. Om uw identiteit vast te stellen, zullen we u daarom enkele controlevragen stellen en/of gegevens opvragen. 

Op uw verzoek wordt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen één maand gereageerd. Deze termijn kan echter met twee maanden worden verlengd om redenen die verband houden met de specifieke privacy rechten of de complexiteit van het verzoek. Als wij deze termijn verlengen, zullen wij u daarvan tijdig op de hoogte stellen. 

Klachten

Natuurlijk helpen wij u graag verder als u klachten heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens. Mocht u er desondanks toch niet samen met ons uitkomen, dan heeft u ook het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Dit kan via het formulier op deze website

Wijzigingen aan onze privacyverklaring

TBI heeft het recht om wijzigingen aan te brengen aan deze privacyverklaring. Wijzigingen zullen op onze website worden gepubliceerd. Neem deze privacyverklaring daarom regelmatig door om op de hoogte te blijven van eventuele wijzigingen.

Toepasselijkheid van deze privacyverklaring

Deze privacyverklaring is van toepassing op alle persoonsgegevens die we in het kader van de sollicitatieprocedure verzamelen en verwerken. Dit geschiedt via:

Voor meer informatie over de specifieke gegevensverwerkingen van de TBI-onderneming waarbij u solliciteert, verwijzen we u graag naar de privacyverklaring van de betreffende onderneming.

Contact

Indien u vragen, opmerkingen of klachten heeft omtrent deze privacyverklaring of de verwerking van uw persoonsgegevens door ons, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via onderstaande contactgegevens:

TBI Holdings B.V.
Wilhelminaplein 37
3072 DE Rotterdam
Postbus 23134
privacy@tbi.nl

Deze privacyverklaring is voor het laatst aangepast op: 10-10-2024.